Marketing Informatiedienstverlening in een dag

1-daagse cursus over hoe je het aanbod van producten en diensten kunt afstemmen op de behoefte van de gebruikers en hier effectief over communiceert.

 

Uw afdeling of organisatie heeft veel te bieden! Maar is iedereen wel op de hoogte van uw aanbod? Kennen zij uw toegevoegde waarde wel? In tijden van verandering is het van belang dat al uw (potentiële) klanten / gebruikers en de stakeholders weten wat u aanbiedt. Dus dat moet u hen laten weten. Promoot op de juiste manier uw werkzaamheden en leer marketing in te zetten om uw doelen te bereiken. Maak van marketing en promotie een vast onderdeel van uw dagelijkse werkzaamheden en versterk zo de rol van uw afdeling.

Resultaat

Na afloop van de cursus bent u bewust van het belang van marketing bij het onder de aandacht brengen van uw dienstverlening en heeft u handvatten gekregen om op effectieve wijze (juiste boodschap met de juiste media) uw toegevoegde waarde te communiceren.

Doelgroep

De cursus is bestemd voor iedereen die zijn team/afdeling/dienstverlening beter onder de aandacht wil brengen bij gebruikers en stakeholders.

Inhoud

Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen op praktische wijze aan de orde:

Inleiding marketing

  • begrippen en definities
  • het belang van het toepassen van marketing belangrijk in de informatiedienstverlening

Toegevoegde waarde

  • mijn waarde voor de organisatie
  • sterktes en zwaktes, kansen en bedreigingen

Doelgroepen

  • doelgroepen vs. persona's
  • wie is mijn klant?
  • wat zoekt mijn klant?
  • ken ik mijn klant?

Uw boodschap

  • wat wil ik communiceren?
  • what's in it for me?
  • headlines / slogans / hoofdboodschap
  • keywords
  • welk probleem los ik op?

Communicatiemedia

  • kies het juiste medium voor de juiste doelgroep en juiste boodschap
  • typen content

Certificaat

Na afloop ontvangt u een verklaring van deelname.