Kwaliteitszorg

3-daagse cursus waarin u leert de kwaliteit van de informatiedienstverlening te beoordelen, bij te sturen en te borgen.

Met het toenemende belang van informatie en informatiebeheer neemt ook de noodzaak tot kwaliteitsbewaking toe. De informatie waarmee organisaties werken moet immers van de gewenste kwaliteit zijn. Kwaliteitszorg in de informatiedienstverlening is dus van groot belang.

Gedurende de cursus werkt de deelnemer aan een voorstel voor de opzet en implementatie van een kwaliteitssysteem voor de Informatiehuishouding in uw organisatie. Uw organisatie heeft dus direct profijt van de cursus!

Onze cursisten waarderen deze cursus met gemiddeld een 8!

"Ik heb zeker iets aan de cursus gehad en vond het leuk, leerzaam en erg interessant."

"Denk dat ik er in de toekomst met alle interne doorgroeiontwikkelingen in onze organisatie niet iets maar VEEL AAN HEB!!!"

Resultaat

Na afloop van de cursus kan de deelnemer een start maken met kwaliteitszorg in de informatiedienstverlening binnen de eigen organisatie.

Doelgroep

De cursus is bedoeld voor senior medewerkers in de informatiedienstverlening die verantwoordelijk zijn voor kwaliteit en de borging hiervan.

Inhoud

Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Kwaliteit in de informatiedienstverlening
  • Modellen, methoden, normering (inclusief KIDO)
  • Kwaliteitsbeoordeling en bijsturen
  • Een kwaliteitshandboek opstellen
  • Risicomanagement

Niveau

HBO

Studiebelasting

Voorbereiding: 4 - 6 uur

Eindopdracht: 12 uur

Certificaat

Na een voldoende beoordeling van de afsluitende opdracht (optioneel) ontvangt u een certificaat 'met goed gevolg'.