Klantgerichte e-mails schrijven
2-delige praktische workshop waarin u via advies op maat effectieve e-mails leert schrijven.
Voor uw werk moet u regelmatig e-mails schrijven. Kost u dat veel tijd of moeite? Krijgt u niet het antwoord waar u om vroeg? Of wilt u wel eens weten hoe het anders kan? Volg dan de workshop Klantgerichte e-mails schrijven en leer in korte tijd hoe je een heldere en aantrekkelijke e-mail schrijft. Zodat uw boodschap (nog) beter overkomt bij uw lezers.
Resultaat
Na afloop
- schrijft u duidelijke en overzichtelijke e-mails die zijn afgestemd op uw lezer
- formuleert u helder, aantrekkelijk en eigentijds
- kent u de regels voor moderne e-mailcorrespondentie
- schrijft u met meer gemak en plezier
- heeft u veel praktische tips die u gelijk kunt toepassen
Doelgroep
De workshop is bestemd voor iedereen die zakelijke e-mails stuurt naar interne en externe klanten of informatiegebruikers en dat (nog) beter wil leren doen.
Inhoud
Tijdens de 2 bijeenkomsten komen de volgende onderwerpen aan de orde:
- Schrijven voor je lezer.... Waarom eigenlijk?
- Opbouw: helder en overzichtelijk
- Formulering:begrijpelijk en aantrekkelijk
- Servicegericht schrijven
- Een zekerder gevoel als schrijver
- Uw persoonlijke leerwensen
De dagelijkse praktijk is het uitgangspunt. Geen droge theorie en voorbeelden ver van uw bed, maar uw eigen e-mails en leerwensen. Vooraf vult u een intakeformulier in en stuurt u minimaal twee zelfgeschreven e-mails mee.
Het lesmateriaal bestaat uit het boekje 'Check je brief; Tips en checklists voor betere brieven en e-mails'.
Het is aan te bevelen een eigen laptop of tablet mee te nemen voor de schrijfopdrachten.
Studiebelasting
Tussen de 1ste en de 2e bijeenkomst maakt u een praktijkopdracht.