Klantgerichte e-mails schrijven

2-delige praktische workshop waarin u via advies op maat effectieve e-mails leert schrijven.

 

Voor uw werk moet u regelmatig e-mails schrijven. Kost u dat veel tijd of moeite? Krijgt u niet het antwoord waar u om vroeg? Of wilt u wel eens weten hoe het anders kan? Volg dan de workshop Klantgerichte e-mails schrijven en leer in korte tijd hoe je een heldere en aantrekkelijke e-mail schrijft. Zodat uw boodschap (nog) beter overkomt bij uw lezers.

Resultaat

Na afloop

  • schrijft u duidelijke en overzichtelijke e-mails die zijn afgestemd op uw lezer
  • formuleert u helder, aantrekkelijk en eigentijds
  • kent u de regels voor moderne e-mailcorrespondentie
  • schrijft u met meer gemak en plezier
  • heeft u veel praktische tips die u gelijk kunt toepassen

Doelgroep

De workshop is bestemd voor iedereen die zakelijke e-mails stuurt naar interne en externe klanten of informatiegebruikers en dat (nog) beter wil leren doen.

Inhoud

Tijdens de 2 bijeenkomsten komen de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Schrijven voor je lezer.... Waarom eigenlijk?
  • Opbouw: helder en overzichtelijk
  • Formulering:begrijpelijk en aantrekkelijk
  • Servicegericht schrijven
  • Een zekerder gevoel als schrijver
  • Uw persoonlijke leerwensen 

De dagelijkse praktijk is het uitgangspunt. Geen droge theorie en voorbeelden ver van uw bed, maar uw eigen e-mails en leerwensen. Vooraf vult u een intakeformulier in en stuurt u minimaal twee zelfgeschreven e-mails mee. 

 

Het lesmateriaal bestaat uit het boekje 'Check je brief; Tips en checklists voor betere brieven en e-mails'.

Het is aan te bevelen een eigen laptop of tablet mee te nemen voor de schrijfopdrachten.

Studiebelasting

Tussen de 1ste en de 2e bijeenkomst maakt u een praktijkopdracht.