Haal meer uit SharePoint!

2-daagse training voor Informatiespecialisten en Kenniswerkers over de meer geavanceerde mogelijkheden van SharePoint.

Inleiding

SharePoint is een platform voor samenwerken, kennisdelen, stroomlijnen van werkprocessen en vooral ook voor het optimale beheer van verschillende soorten content. Juist omdat SharePoint zo veel mogelijkheden heeft, is het een kunst om de implementatie goed te laten verlopen en om de verschillende functionaliteiten doelmatig in te zetten.

Resultaat

Na afloop van de cursus kunt u:

  • een sturende en adviserende rol aannemen in een SharePoint traject
  • een SharePoint-omgeving optimaal inrichten door gebruik van geavanceerde functionaliteiten

Doelgroep

U bent Informatiespecialist, Kenniswerker, Archiefmedewerker of Recordsmanager en:

  • U wilt betrokken zijn of worden bij de (geplande) invoering van SharePoint-trajecten binnen uw organisatie
  • Uw organisatie overweegt een upgrade vanaf SharePoint naar SharePoint 2013, 2016 of SharePoint Online

Inhoud

Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Bepalen geschiktheid van SharePoint voor de organisatie
  • Bepalen en vertalen van wensen en eisen van gebruikers
  • Rol van de Informatieprofessional in een SharePoint-traject
  • Optimalisatie van functionele inrichting rondom:
    • Documentmanagement
    • Samenwerkomgeving
    • Zoeken en navigeren
    • Metadata, tagging en taxonomieën
    • Contentmanagement
    • Personalisatie
    • Versiebeheer en workflow
    • Integratie met andere applicaties
  • SharePoint implementatie- en beheerplan

Niveau

Mbo+

Instapniveau

U beschikt over basiskennis van SharePoint-functionaliteiten, opgedaan door:

Certificaat

Na afronding van de cursus ontvangt u een 'verklaring van deelname'.