GO Summer School: Hoe tevreden is mijn klant?

1-daagse cursus waarin u leert te achterhalen hoe het zit met de klanttevredenheid van uw informatiedienstverlening.

 

Wat weet u eigenlijk van uw klant. Uw bestaan wordt bepaald door de mate waarin u uw klant naar tevredenheid bedient. Dat geldt ook binnen de overheid. Is uw beeld nog juist. Wat weet u van de normen, de dromen en nachtmerries en ontwikkelingen die daar spelen. Hoe tevreden is hij over de geleverde producten en diensten. De ontwikkelingen in uw vakgebied gaan snel maar bij uw klant is dat niet anders. Wat verwacht hij van u en hoe verhoudt zich dat tot uw beeld over uw “goed functioneren” in uw rol.

Een organisatie is net als een trein. Hij komt ergens vandaan en wil ergens naar toe. Er zijn bestaande relaties en verhoudingen. Daarom is het ook zo leuk als een nieuwkomer na de eerste 100 dagen zijn beeld schetst van de situatie, voordat die meegezogen wordt in bestaande cultuur van “zo doen we het hier”. Daarom is het belangrijk om periodiek gesprekken aan te gaan met de klant over jullie relatie en wat er speelt. Doe dat gestructureerd en op een slimme manier dan bent u het beste in staat om die rol te vervullen zoals die is bedoeld.

Resultaat

Na deze workshop heeft u inzicht in het belang van een goede relatie met uw klant en leert u welke gestructureerd en handige methode er zijn om in beeld te krijgen hoe tevreden uw klant is.

Doelgroep

Deze cursus is bedoeld voor alle medewerkers die belangrijk vinden om te weten hoe tevreden de klant is over de geleverde producten en diensten.

Inhoud

Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Het begrip klant
  • Gemeenschappelijke beeldvorming, verwachtingsmanagement
  • Duidelijkheid over eigen rol en functioneren
  • Methoden en technieken om informatie in beeld te krijgen
  • Gewenste competenties
  • Periodiek en planmatig werken
  • Voorbereiding, uitvoering en nazorg
  • 5 DO’s and DONT’s

Certificaat

Na afloop van de cursus ontvangt u een verklaring van deelname.