Strategisch inzetten van Social Media

1 1/2-daagse workshop waarin u leert hoe uw boodschap via de juiste Social Media platforms op doeltreffende wijze over te brengen aan uw publiek in tijden van Information Overload. 

 

Het afgelopen jaar heeft duidelijk gemaakt dat online communicatie essentieel is om uw doelgroep te informeren en in contact te blijven. Social Media biedt bijna ongelimiteerde mogelijkheden om in contact te komen met uw publiek. Maar dan moeten zij uw berichten wel zien. Daarom is het van belang dat u de juiste kanalen inzet voor de juiste doelgroep met aantrekkelijke content. Deze workshop van 3 dagdelen leert u de juiste keuzes maken om met zo min mogelijk moeite zo veel mogelijk resultaat te boeken.

Resultaat

Na afloop van de workshop bent u in staat om op doeltreffende wijze via diverse Sociale Media kanalen een boodschap en/of informatie te verspreiden aan uw doelgroep.

Doelgroep

De cursus richt zich op zowel bibliotheekmedewerkers, informatiespecialisten en informatiebeheerders, die naast hun reguliere werkzaamheden ook willen bijdragen aan marketing en communicatie. 

Inhoud

  • Wat is Social Media?
  • Waarom Social Media inzetten?
  • De verschillende veelgebruikte Social Media platforms en hun specifieke kenmerken
  • Wat is de relatie met de andere communicatiemiddelen
  • Welke Social Media platforms kiezen we voor onze organisatie?
  • Gezien worden in tijden van Information Overload: Welke boodschap gaat u communiceren?
    • toegevoegde waarde
    • typen content
  • Strategische inzet van sociale media
    • koppelen van platform aan boodschap en doelgroep
  • Een planmatige aanpak
  • Van strategie naar uitvoering
  • Interne afspraken, protocollen
    • employee advocacy
  • Monitoring en ROI
  • Trends & ontwikkelingen
  • Opdracht: Start op een platform naar keuze een campagne (tijdens het 3e dagdeel bespreking van de resultaten)