Vakgebied

Zaakgericht werken

In korte tijd is Zaakgericht Werken uitgegroeid tot de methodiek op dienstverlening te verbeteren door het stroomlijnen en transparant maken van processen en de bijbehorende informatiestromen. Organisaties die zicht willen hebben op de het verloop van processen (klantcontacten, aanvragen, aankopen) richten zich steeds vaker op Zaakgericht Werken.

 

Het is bij de invoering van Zaakgericht Werken belangrijk om te beseffen dat het niet gaat om het implementeren van een nieuw ICT-systeem. Het is ook niet een project van alleen de documentaire informatievoorziening of alleen de afdeling Publiekszaken (of het KCC).

 

Zaakgericht Werken gaat om de allereerst om de processen in de organisatie. Het is daarmee in verandering in werkmethodes die de gehele organisatie aan gaat. Een essentieel aspect van deze verandering is de omslag naar een procesgerichte organisatie. De informatievoorziening verandert dan ook mee van documentgericht naar procesgericht. Bovendien is binnen Zaakgericht Werken de dienstverlening leidend. De klant staat centraal, het proces worden zaken en alle informatie rondom zaken worden centraal beheerd.

 

Om organisaties te helpen biedt GO opleidingen een uitgebreid, actueel en interessant aanbod aan cursussen rond het thema Zaakgericht Werken.

 

Vanaf de voorbereiding tot en met het optimaliseren van Zaakgericht Werken kunt u bij GO opleidingen terecht. Zowel als een open inschrijving als een incompany of maatwerktraject.

 

 

Bekijk hier een casus-beschrijving van een incompany training Zaakgericht Werken die GO opleidingen voor Waterschap Noorderzijlvest heeft uitgevoerd.