Workshop

Storytelling

Een goed verhaal spreekt iedereen aan. Maar hoe verpak je een zakelijk voorstel of boodschap in een ‘goed verhaal’? De 2-daagse workshop Storytelling zorgt hier voor. Leer hoe je op beeldende wijze doeltreffend een boodschap overbrengt op collega’s of management team.

Duur
2 lesdagen
Lestijden
10:00 tot 16:30 uur
Kosten
€ 995,00 (incl. 0% BTW, cursusmateriaal en lunches)
Startdatum
Maandag 27 november 2017 | (Kan ook in-company)
Overige dagen
Maandag 4 december 2017
Plaats
Amsterdam Routebeschrijving
Direct inschrijven

Inleiding

In de praktijk blijkt het voor veel informatieprofessionals lastig om hun toegevoegde waarde duidelijk te maken aan anderen binnen de organisatie of initiatieven te laten landen bij het management. Een 'goed verhaal' helpt in deze situaties. Maar hoe breng je een boodschap doeltreffend over op het publiek. Een nieuwe manier van een dienst, product of idee presenteren is 'Storytelling'. Dit betekent letterlijk 'een verhaal vertellen'. En om dat verhaal aantrekkelijker, leuker en duidelijker te maken. gebruik je beelden als hulpmiddel. De methodiek van Storytelling zorgt er voor dat je de aandacht van het publiek eenvoudig vasthoudt en dat de boodschap helder over komt.

 

In onze 2-daagse workshop (in nauwe samenwerking met THINKFIRM) leren wij hoe je jouw verhaal op doeltreffende wijze kunt vertellen!

 

 

 

Waarom Storytelling?

ORDENING Een verhaal ordent gebeurtenissen en zet deze in het gewenste kader. Dit schept rust, overzicht en maakt het makkelijker voor mensen om zich te identificeren met jouw verhaal.

VERBINDING Al zo lang de mens bestaat, scheppen verhalen een band.

BETEKENIS Verhalen geven betekenis aan gebeurtenissen en vertellen het ‘waarom’. Dit kan redenen geven om nieuwe richting in te slaan en tot nieuwe inzichten te komen.

BELEVENIS Naast de ratio richt een verhaal zich op het gevoel. Mensen kunnen zich aangesproken voelen en/of herkennen zichzelf in een soortgelijke situatie.

STURING Storytelling biedt houvast, een juiste invalshoek en geeft richting.

 

 

Resultaat

Creeer met jouw verhaal meer commitment, enthousiasmeer, breng ‘alle neuzen dezelfde kant op’, bevorder samenwerkingen en geef richting aan nieuwe ontwikkelingen. Aan het einde van deze workshop zul je een wervelend en helder verhaal kunnen vertellen. Met het grootste gemak verhaal jij over jezelf,

jouw merk en/of jouw organisatie.

 

Doelgroep

Deze workshop is bedoeld voor iedereen die het vertellen van zijn verhaal (functie, afdeling, organisatie) naar een volgend level wil tillen. Dit betekent een verhaal vertellen dat zijn doel bereikt en er voor zorgt dat je 'dingen' voor elkaar krijgt.

 

Inhoud

De workshop richt zich op het volgende:

• Design-denken > denken in beeld

• Ordening

• Verbinding

• Betekenis

• Beleving

• Sturing

• Draagvlak creëren

 

TW: positionering, toegevoegde waarde, presenteren, pitch, draagvlak, thinkfirm, story-telling