CursusCertificaat

Klantgericht communiceren en adviseren

Vierdaagse cursus waarin u leert over en u oefent in klantgerichte dienstverlening en advisering.

Duur
4 lesdagen
Lestijden
10:00 - 16:00 uur
Kosten
€ 1325,00 (incl. 0% BTW, cursusmateriaal en lunches)
Startdatum
Dinsdag 20 maart 2018
Overige dagen
Dinsdagen 27 maart en 10+17 april 2018
Plaats
Utrecht Routebeschrijving
Volgende startdata

Woensdag 22+29 nov en 6+13 dec 2017 (Deze groep gaat door, maar is reeds VOLgeboekt).

Direct inschrijven

Eindresultaat

U bent in staat:

  • De klantgerichte attitude te beschrijven en in praktijk te brengen
  • De belangrijkste aspecten van goede advisering van collega's/gebruikers te benoemen en in praktijk te brengen

 

Doelgroep

U bent werkzaam op een afdeling DIV, archief of recordsmanagement.

 

Instapniveau

  • U verricht minimaal 14 uur per week werkzaamheden op een afdeling DIV, archief of recordsmanagement
  • U heeft minimaal een diploma op mavo/vmbo-tl-niveau

 

Programma

  • Klantgericht communiceren
    • ratio en emotie; verbaal en non-verbaal communiceren
    • bewuste en onbewuste patronen in communicatie
    • communicatiestijlen: gedragstypen herkennen en daarop afstemmen
  • Adviseren
    • coachend overtuigen
    • zelfvertrouwen, uitstraling, vertrouwen en geloofwaardigheid versterken
    • constructief omgaan met weerstand en verschillende belangen
    • vragen stellen, luisteren en samenvatten
    • resultaatgericht besluiten, afspraken maken en uitvoeren (SMART)

 

Studiebelasting

De studiebelasting voor het diplomaprogramma bedraagt:

  • 4 lesdagen van elk 5 uur,
  • 7 à 10 uur per week voor huiswerk en zelfstudie,
  • Verplichte huiswerkopdrachten.

 

Examen en toetsing

Bij actieve deelname aan lessen (en huiswerkopdrachten) ontvangt u een verklaring van deelname van deze module. 

 

Onderdeel van

Deze cursus is onderdeel van de opleiding Medewerker Recordsmanagement. De cursus is ook los te volgen indien u voldoet aan het instapniveau.

TW MRM-KLG, MRM-KCA, klantgericht communiceren, adviseren, overtuigen, doorvragen, besluiten, smart, klantvriendelijk, div, archief, recordsmanagement