Workshop

Filter Held in een dag (Content Curation)

Deze workshop geeft een introductie in de wereld van de Content Curator; een nieuwe functie op het snijvlak van marketing, communicatie en informatiebeheer. Ben jij die nieuwe Filter Held?
Duur
1 lesdag
Lestijden
10:00 - 16:30 uur
Kosten
€ 395,00 (incl. 0% BTW, cursusmateriaal en lunches)
Startdatum
17 augustus 2018
Plaats
Voorburg Routebeschrijving
Direct inschrijven

Inleiding

Onder invloed van digitalisering ontstaan nieuwe toepassingen in het gebruik van informatie. Daarmee veranderen ook functies en rollen. Een van die rollen ligt op het gebied van maximaliseren van de waarde van informatie. Informatie die een organisatie zelf produceert, verzamelt en publiceert/deelt. Maar die behoefte aan maximaliseren geldt ook voor het (her)gebruiken van informatie van externe bronnen

 

En daar hoort ook een nieuwe functie bij; de Content Curator. Oftewel de Filter Held!

 

Dit is de persoon die de waarde van content en informatie kan inschatten en het inzicht en de vaardigheden heeft om waardevolle content zodanig te publiceren, delen of verspreiden dat nog meer toegevoegde waarde ontstaat voor de organisatie.

 

De Content Curator beweegt zich op het snijvlak van Informatiedienstverlening, Marketing & Communicatie en de bedrijfsvoering en levert op die manier een bijdrage aan het behalen van de organisatiedoelstellingen.

 

Juist in een tijdperk van ‘Information Overload’, waarin organisaties moeite hebben om de hoeveelheid informatie die zij bezitten optimaal te gebruiken, is de Informatie Curator eigenlijk onmisbaar in zowel de interen als externe communicatie.

 

Bekijk hier een korte uitleg van het begrip 'Content Curation'.

 

Resultaat

Na heeft de deelnemer inzicht in de rol van de Content Cuartor en de benodigde competenties. 

 

Inhoud

Aan de orde komen o.a.:

Introductie en Begripsbepaling

  • Welke begrippen horen bij Content Curation
  • Wat is het en wat is het niet

De plaats en de rol van de content curator in de organisatie

  • Informatieprofessional of communicatiemedewerker
  • Snijvlak van marketing, communicatie, informatiebeheer en bedrijfsvoering
  • Integratie met andere afdelingen

Competenties

  • Kennis en vaardigheden van de content curator
  • Hoe word jij de filter held?

Content creëren, delen en bewaren

  • Kennismaking met de bekende platforms zoals LinkedIn, Twitter en Facebook
  • Geschiktheid / doelstellingen analyse
  • Platform vs doelgroep
  • Content in relatie tot platform
  • Keuzes maken

 

 

Doelgroep

De cursus is bedoeld voor Informatiespecialisten die willen acteren op het snijvlak van de informatiedienstverlening en marketing en die communicatie en specialisme willen inzetten om de waarde van informatie te optimaliseren.

TW: filterheld