Cursus

Kennismanagement en social media

Tijdens de tweedaagse cursus Kennismanagement en social media leert u hoe u een actieve rol kunt vervullen bij organisatiebrede projecten rond dit thema. In de praktijk zijn er veel mogelijkheden om als ‘kennismakelaar’ zorg te dragen voor een optimale ondersteuning bij het vinden van de benodigde informatie. U leert over de rol van 'kennis delen' binnen de eigen organisatie, met gebruik en toepassing van sociale media.
Duur
Twee dagen verdeeld over drie weken
Lestijden
10.00 - 17.00 uur
Kosten
€ 1.085,00 (0% BTW), geheel verzorgd. Leden van de KNVI, SOD en de NVBA ontvangen 10% korting op het cursusgeld.
Startdatum
dinsdag 4 november 2014
Overige dagen
Dinsdag 11 november 2014
Plaats
Voorburg Routebeschrijving
Direct inschrijven

Gebruik maken van bestaande kennis

Steeds meer bedrijven willen naast vastgelegde, expliciete informatie ook profiteren van niet vastgelegde, impliciete kennis; de kennis die aanwezig is bij medewerkers. Gebruik maken van bestaande kennis heeft grote voordelen. Zo kunnen eerder bedachte oplossingen vaker benut worden. Een ander belangrijk voordeel is het behoud van kennis wanneer medewerkers de organisatie verlaten. Kennismanagement is hiervoor het instrument bij uitstek en na het volgen van de cursus weet u dit instrument optimaal te benutten.

 

Eindresultaat

  • U weet wat kennismanagement inhoudt
  • U bent op de hoogte van de verschillende vormen van kennismanagement 
  • U kent de mogelijke rollen bij kennismanagement
  • U kunt een belangrijke rol spelen bij organisatiebrede projecten rond kennismanagement

 

Doelgroep

U wilt op zinvolle wijze betrokken zijn bij projecten rond kennismanagement of u wilt zelf een project initiëren.

 

Programma

  • Wat is kennismanagement?
  • Welke vormen van kennismanagement zijn er?
  • Web 2.0 als instrument bij kennismanagement: wanneer en waarvoor zet u welk instrument in? Aan bod komen:
    • Sharepoint
    • Twitter/Yammer
    • Wiki’s
    • Blogs
    • Fora
    • Andere nieuwe media
  • Praktijkcases
  • Realiseren van een kennismanagementprogramma: een praktijkvoorbeeld
  • Opdrachten en presentaties door deelnemers
  • Interactieve game: in teamverband oplossingen bedenken voor kennismanagementgerelateerde problemen